Friday, July 11, 2008

more arab = more broblem

bismillah...

yeah, seperti yang tertulis kat tajuk, kali nih aku nak kutuk arab lagi. so kepade sesape yg pro-arab, sile skip. takyah bace. takyah nak nasihat-nasihat. bab ni mmg aku tak makan nasihat sesape. so aku nak cite satu babak yg berlaku tadi. bru lepas 5 menet. bukan nak tunjuk yg arab nih memang ______, tapi sekadar nak ingatkan aku len kali bile aku dah tak dok sini.

tadi pagi aku tido lame sket. tak tau nak wat pe. dak-dak g men bola. tinggal aku sorg2 kat umah. pusing-lusing last- last aku rase lebih baek tido je. tunggu time nak g smayang jumaat baru bangun. dan kepade manusie-manusie lain, seperti yg sedie maklum, bile kite tido lame nanti kite lapa. lagi lame kite tido, lagi lapa kite jadik. so, aku siap-siap g smayang jumaat dalam keadaan yg lapa gile. aku capai sekeping duit JD20 nak wat beli makanan nanti (bukan nak abeskan sume JD20 tu ye. itu pelahapan namenye. sebab aku dah takde duit pecah, so aku amikla duit paling kecik aku ade)

balik semayang jumaat memang perut dah nyanyi lagu ape ntah. takyah nak bawak mp3. takyah bawak headphone. ni siap stereo speaker lagi. nasib je org len tak denga. hahah. anyway, on the way balik tu aku g singgah satu kedai ni, kedai Dalki name die (name pon macam Donkey. hahah). pastu aku pon amik r sebotol air gas (lame tak minum nih. dah bole bayang dah kesejukkan die bile lalu kat tekak), 5 ketul eskrem (mende wajib beli tiap kali singgah mane-mane kedai) ngan megi 4 bungkus (nak wat lunch). pastu aku suruh r die kire. JD2 je. aku tunjuk duit aku bawak tuh, die kate takde duit pecah. ok, fine. aku tunggu jap situ kot-kot die dah cukup duit pecah nanti. memang time tuh ramai gak org tengah beli-beli barang. so, aku tunggu jap situ cam org bodo. tengok die jual-jual barang kat arab len..

then aku nampak sorg mamat arab nih. buncit gak r. aku rase dah sarat tuh kandungan die. org len kate boroi. tapi aku rase memang warge arab nih, laki-laki die yang mengandung. sebab tu kot diorg tak ramai yg nak kawen awal. hahah. anyway, die nih beli eskrem 10 ketol. tak heran la kot. jap lagi die nek kete abesla tuh. total die punye eskrem tuh tak sampai JD2. die hulur JD20. mule-mule tukang kedai tu kate takde duit kecik gak. pastu mamat yg mengandung nih kate die pon takde duit pecah. sambil dah jilat-jilat tangan die kesan eskrem yg die amik tu (iyek!). pastu tukang kedai ni pon tros cek-cek poket die sume carik baki. aku time tuh btol-btol depan die. lahampis btol! geram gile. aku tengok je die sampai die bagi baki kat mamat mengandung tuh. ade plak? tetibe aku rase macam ade setan wat aku jadik marah. tros aku pon ikut hasutan setan tersebut. tapi aku kawal lagi. takde la nak hambur die depan-depan tuh je. aku memang bukan jenis camtuh. tapi lepas ni aku tak pegi dah kot kedai tuh. tadi aku blah je tinggal barang-barang yg aku nak beli atas kaunter. tros naik umah. tulis blog.

ah ye, kelmarin aku lalu depan satu geng arab nih. diorg tengah melepak kat kaki lime on the way aku nak balik umah. bile aku lalu je depan diorg, aku denga sorg cakap "aba khabar?" (ape khabar?). aku wat tak layan je. g mampos r. tu mmg prinsip aku. tak layan arab yg aku tak perlu. aku tros jalan. pastu aku denga plak die cakap "bukimak" (--korg pon tau kot--). tros aku terkedu. macam jus mengkudu. dalam hati je la. takde aku nak benti. lagi die perlekeh kang. tapi dalam hati memang baran gile r. sape la agaknye budak melayu ajar cakap mende-mende camni kat arab. dalam kesempatan ni, aku nak menyumpah-seranah budak-budak melayu yang rajin macam lalat mengajar arab ni mencharut dalam bahase malayu. betolla aku denga ade sorg pelawak ni cakap "arab ni takut nak mencharut dalam bahase sendiri, sebab nanti tuhan die bole paham.." bukan main pendek lagi pemikiran die nih. dan jugak org-org melayu yg dok aja diorg mencharut dalam bahase melayu sendiri. so, *%&$#@^% to both of u guys.

okeh, dah nak pengsan nih. lapa gilebi. tengok r kat dapo ade ape. kalau takde pape gak, aku tido je kot. at least takde la terase lapa sangat. da~

wassalam...

No comments: