Saturday, July 26, 2008

the 1st post.. [edited sket]


bismillah...
1st time aku tulis post dari shah alam. slalu aku post entry dari negeri org. la ni rase macam dah kat negeri org plak. tak dapat lagi 'feel' tanah air. mungkin nampak rumah sume mmg macam familiar. ade rumput. ade pokok pokok. ade stesen minyak shell. ade kete alphard. ade rumah ayub kat depan. ade bunyik moto. ade adik-adik. ade bibik. mak abah.. tapi rase macam ade something yg tak kene. ade something yg hilang. macam kudung. macam takde tangan. rase macam ade. tapi takde. rase macam ade something yg tak sedap. macam lapa, tapi baru makan. macam gembire, tapi berdebar-debar. macam baru ngantok, tapi takleh nak tido...
bagi sape-sape yg tak tau, ni nk bgtau. aku dah benti study kat Jordan. baru nih result aku cam tahir, jadiknye nak tanak kene repeat lagi. tapi bile bgtau ngan parents aku, diorg syorkan aku sambung tempat len. tempat yg aku lebih selese nak study. dan 1st suggestion diorg = universitas hasanuddin, indonesia. aku mmg tau tempat len susah nak dapat, so aku pon terime je. time tu aku cume pikir nak klua dari negare arab jordan. macam tak nampak lagi kesan sebenar pilihan aku tuh. ape yg aku nampak, something yg lebih promising for my future kalau aku mmg nak wat medic..
pastu bile aku tgh prepare nak balik, kemas-kemas barang nak hantar kargo, baru terpikir. family aku kat jordan? sume yg aku dah click slame 3 tahun nih? aku nak je sebut sorg-sorg kat sini. tapi nnti yg aku tak sebut terase plak. bukan aku tak ingat, tapi memang aku ni susah sket bab ingat-mengingat nih.. tapi bile aku bgtau sume yg dekat ngan aku, tetibe aku terbayang plak time diorg takde nnti..
slalu bukak-bukak mate, nampak ijat. pastu siap-siap g klas. kadang tu pegi skali ngan afiq. pastu kat klas jumpe omar. mesti die tgh minum kopi kat luar dewan. kadang tu die ngan zaid skali. sembang la jap ngan die. pastu masuk klas. nampak ida. nampak lina. nampak dij. kadang nampak faiq ngan pudin. pastu nanti klas stat. nampak ali amik kedatangan. pastu nanti tengah klas mesti ngantuk. tapi tkpe. slalu ade buku sudoku. ade rubik's cube. takpon bole carik kertas kosong, chat ngan sape-sape. kutuk-kutuk dr. kalau bosan gak, aku amik buku nota, amik pen, conteng-conteng. lantak la arab blakang nak tgk aku lukis ape. lukis muke die kang padan muke. sebok je. macam tak pernah nampak org bosan. pastu abes klas. kadang aku ngan afiq ponteng. jap jap. salah tu. slalu aku ngan afiq ponteng. sebab 2nd klas ni takde kehadiran. tapi kalau bole aku stay. sbb nnti leh balik ngan ida. lina slalu g klas kat tempat len time ni. kalau tak mesti jalan skali. halfi pon kalau ade. macam best sgt. kadang tu on the way balik, singgah McD jap. lunch. ida mesti order fillet o fish. lina happy meal. aku, afiq ngan halfi tak tentu. kalau lapa, amik yg besa. afiq mesti amik pie/eskrem. aku pon slalu gak amik eskrem.. pastu balik umah. slalu awe ngan mando turun men PES. kadang acap pon ade. tapi slalu aku g dapo jap. potong timun, bagi tanbal makan. pastu tabur sket makanan ikan. hazim pon kadang turun men rubik's cube. kadang faisal pon ade men skali. majid ngan ramsi pon kadang-kadang datang gak. aiman pon kadang datang. kadang bawak asma'. segan aku rumah sepah. muneer, marwan pon.. kadang malam-malam aku g umah halim bawak jajan. tgk cite ke ape. tapi slalu je die sebok. so aku pon balik r umah balik. slalu rase macam meriah sgt. macam satu family~
tak lupe jugak sblom-sblom nih. kengkawan len yg aku rapat gak. faezah, syamil, pudin, aime, farhaba, sophee, sapik ali, hadi, jep, alading, zaid, mataq, faiz... dan tk lupe jugak, raman.. banyak lagi name aku tak sebut sini. just name-name satu batch aku yg g intec skali [lelaki], ngan faezah. sebab dari 1st year aku dok sembang ngan die. pastu ade gak nik solehah yg aku jumpe time matriks. sampai sini jumpe lagi~ sori la tak tulis name yg len kat sini. maybe next post kite sembang lagi~
herm, ok la. stop sini dulu. esok-esok aku update lagi. da~
wassalam...

No comments: