Friday, July 18, 2008

jumaat yg kesekian kalinye...

bismillah...

herm.. brape kali jumaat dah kot aku kat sini. kadang-kadang tu rindu nak makan pisang kalau balik semayang jumaat kat m'sia. sini ape ade? halawiyat? iyek. manis sangat. tak suke. seb baek ade kek. tu pon rase same je. bosan. bile la agaknye 7-eleven nak sampai sini? kalau ade, konfem tiap hari aku beli slurpee. ntah-ntah aku mintak keje kat situ. nanti leh minum free ari-ari. wuhuu~ bestnye! [tetibe terlebih imaginasi. kan dah terlior. padan muke]

anyway, herm.. kat sini tiap jumaat ngan sabtu cuti. yakni takde klas. office pon cuti. beze gak la ngan kat m'sia. kalau dulu time skola, tiap hari jumaat kene pakai baju melayu warne biru ngan sampin warne perpel. pastu klas separuh hari je. balik semayang jumaat slalu makan nasik tomato. nyum nyum~ [terimagine lagi. menyesal~] kalau kat sini kadang-kadang termiss plak semayang jumaat. sbb slalu malam tido lambat. ye la, esok cuti. bile lagi nak tido lambat. tapi kadang-kadang ye, bukan selalu. sile jangan memandang slack. nasib ijat slalu kejut. tengkiu ijat~

pastu nnti abes smayang jumaat, slalunye kitorg pegi makan kat 'taj mahal'. makan nasik. nak kate mahal, bole kate la. nasik kan dah naik harge. kalau klua masjid tu, belok kanan, jalan straight, nanti sampai la. kalau nampak membe belok kiri tu paham-paham la tgh hujung bulan. kawan ngan megi. hihih. tapi tadi aku tapau. mulenye ingat nak makan kat situ, tapi takde kawan plak. masing-masing same ade pegi port lain ataupun balik umah masak megi. memang hari ni aku nak sangat makan taj mahal. mengidam kot. har har. anyway, aku jumpe halim on the way pegi tadi. pastu ajak la die skali. die ajak tapau makan kat umah die. die kate nnti kalau macam dah tak larat, bole simpan wat makan malam. aku pon join je r. aku pon memang macam dah kurang plak selere nak makan 2, 3 hari kebelakangan nih. tadi pon makan separuh je. slalu bole je abes.. hari ni die letak nasik lebey kot. hahah

pastu balik umah. seperti petang jumaat yg biase, petang yg rilek. tak tau sebab pe, tapi rase macam sedap sgt nak baring-baring. tapi aku tanak. org kate lepas makan kalau tido nanti buncit. macam arab. iyek! tanakla. pastu aku pon bukak cite wall-e. elok-elok aku balik die abes donlod. sronok gak r cite die. tapi ade part-part tu aku tgk tetibe rase macam terharu plak. pesal ntah. tetibe sensitip. seb baek aku terer kawal. malu je kang ijat nampak aku tgk cite nanges-nanges. cite katun je pon. hahah. terlebih menghayati kot. ataupun macam air dalam cawan yg penuh. tetibe ade trigger yg macam nak bagi die melimpah. hahah. sangat metafora. sape paham angkat tangan!~

herm.. tinggal bape hari je lagi. makin dekat makin sayu plak. nak tinggal tanbal. kawan yg slalu ade kat berande bile-bile aku rase macam nak sembang. sape la nak bagi die makan timun nnti.. lipas-lipas sume yg tak henti-henti wat aku marah. amik korg kene api! padan muke! pastu ade lagi ikan-ikan yg aku-takut-nak-bagi-name-nanti-die-mati yg tinggal due ekor dalam aquarium tuh. sape la nanti nak tuka air die kalau macam dah tinggal sikit.. pastu kengkawan... ok ok, kene stop sini dulu. tata~

wassalam...

No comments: