Sunday, July 06, 2008

malam ini

bismillah...

herm.. lame tak post entry kat sini. bukan ape. kadang-kadang tu ade gak tulis. tapi bile sekerat jalan, tak tau camne nak abeskan. tros delete. maka terjadilah senggang yang amat luas antare entry-entry. ni pon ntah selamat post ke atau delete separuh jalan lagi..

sebenarnye tak tau nak tulis ape skang nih. esok ade klas. ni dah pukul 12.30tgh malam. mate tak ngantuk lagi. tak minum kopi pon. abesla esok dalam klas sakit-sakit leher sbb terlentok-lentok dalam klas. pastu kalau skali ter'over' lentok, wat-watla tengah eksersais otak leher.sambung sket pusing 360 darjah lawan arah jam. due tige kali. pastu ikut arah jam plak. pastu wat cam segar-segar sket. padahal tengah sakit gile leher terkehel cenggitu. hahah.

ni skang nih dak umah tinggal 2 org je termasuk aku. dak umah aku lg sorg dah slamat kat m'sia. 3 bulan. selamatla dari kene rentung kat sini. summer sini macam nerake. itu adelah metafora, ye kawan-kawan. sesungguhnye nerake itu amat dasyat sampai tak terbayangkan oleh manusia. siqah jap. ok, sambung. nasib r dak-dak umah atas rajin turun. takde r bosan sesangat. aku nak men basket pon, dak umah aku yg slalu ajak turun men dah takde. slalu die la yg stat. nnti pandai la die ajak dak-dak len. la ni, takde plak sape-sape men basket dah. bola ade la. liga plak tu. lagi la takde alasan aku nak turun padang. kaki bangkus. sape rase-rase nak kalah tu, ajak la aku men team die skali. hahah. so skang nih kalau bukan sebab makan/g klas, aku memang tak klua umah. tengok la nnti berat aku bertambah ke tak. tungguuu~

herm.. pasal study plak. sem nih aku dah agak r memang panas tahap gaban. so untuk mengelakkan aku menjadi bahan bakar matahari yang ibaratnye btol-btol atas dahi, aku mengurangkan bilangan subjek yang aku amek sem nih. dengan kate len, aku tak amik subjek pilihan. subjek wajib je. sini memang diwajibkan pegi klas time summer. macam lahampis bukan? oh ye, yg membe aku yg balik 3 bulan tu sebab subjek yg die amik setakat nih telah lepas. yakni die dah lepas untuk masuk tahun 3 dengan subjek die slame 2 sem sblom nih (kitorg repeat year, bagi sape2 yg tak tahu). aku plak, tak cukup lagi. kene berhempas-pulas meredah kepanasan matahari nak kejar markah yg macam lari laju gile tanak benti sambil pakai spek itam. pon kite tengok cemane result aku sem nih. kalau tak lepas gak, aku nak ulang lagi sampai takleh ulang. hahah. semangat tak? maka silela rajin-rajin pegi klinik aku pasni kalau aku jadik dokto. har har har

baru nih aku balik mesia. bukan sebab benikah. bukan sebab bekawen. bukan jugak sebab bercerai. eyh. bercerai kot. hahah. aku balik pon last menet plan. nasib baek ade tiket. murah plak tu. naek emirates. JD680. 3 hari sblom balik baru beli. power tak? aku balik sengsorg je. takde bgtau sape-sape. erm, family aku tau la kot. ngan beberape org membe yg aku rase kene bgtau. tu pon tak ramai. bole kire ngan jari. sebelah tangan pon cukup. naik bas sendiri. angkut beg sorg-sorg. nak pegi pon takde nak babai sape-sape. tetibe rase macam syahdu plak. baru tau aku ni sebenarnye tak ramai rawan. tak reti nak berkawan. untung time balik tu jumpe ngan sorg akak melayu dari mafraq yg balik skali. kak afrah. org perak. memang mesre. terubat la sket. herm.. balik sebab pe? nk jumpe family, jumpe kawan, jumpe awe, AWE ye, bukan awek. aku single lagi. hahah. org kate laki-laki kawen tue pon laku lagi. so aku pon macam malas nak bukak pasal hal nih. oh ye, awe pon tak tau aku balik baru nih. time men futsal tetibe marwan (pon tak tau aku balik) ajak die men skali. baru die tau. ape ntah aku dapat dari balik sorg-sorg ni aku pon tak tau. saje nak rase kot. bajet koboi. bajet power. huhu

time kat m'sia memang agak sebok gak r. jumpe kengkawan lame. jumpe kawan baru. jalan sane. jalan sini. sampai tak sempat nak balik kampung. tak sempat nak ziarah skola pon. skola? herm.. ntahla. nak pegi pon macam segan. kalau aku ni dah nak jadik dokto, takpe gak. ni macam tak lepas-lepas je. soklan paling benci aku jawab kalau kat m'sia : 'medic eyh? tahun brape dah? brape tahun lagi? lamenye?' balik-balik aku senyum, jawab 'adela 3-4 tahun lagi'. pastu nnti kalau ade yg bajet terlebih peramah, sambung dengan soklan cepuemas tahap durjana 'kenape marwan lagi pendek?' CUSTARD! kateku dalam hati. tros aku cek jam, cakap 'entahla. eyh, kene amik adik kat tadika nih. babai~' so, kepade sape-sape yg bace blog nih, kalau aku tak tanye korg study camne, brape tahun lg, bla bla bla, toksah la ngengade nak tanye aku eh. nnti ade yg makan karipap free. har har

aku balik pon tak lame. 2 minggu je. pastu balik jordan balik. semangat baru? ntahlah. vision baru kot ;) btw, soklan yg paling aku benci kat jordan plak, slalunye drebar teksi yg tanye : (diterjemah dari bahse arab) 'ko rase jordan ngan m'sia, mane lagi best?' har har har. slalu mmg aku dapat dose free r time nih. sbb slalu aku tipu diorg. err. padam perkataan slalu tadi. har har har. ape la ade kat jordan nih? dah r. malas aku nak stat. kang ade la yg komen. 'tak sume org jordan tu tak baik', 'kite kene tengok belah positive jugak', bla bla bla. har. ye lah. meh datang sini dulu baru nak cakap camne. personally, aku rase org yg cakap camtu kalau die tak pernah datang idup sendri kat jordan nih, same je macam arab. wat penaakulan sendri tentang something yg die sendiri tak tau btul-btul. do not judge the book by its cover. baik ke, buruk ke. same je. oh ye, aku balik jordan sorg-sorg. takde sape amik. takde sape sambut. padan muke aku

dah panjang aku taip nih. tapi mate tak kuyu lg. nak minum susu, nnti gemuk. kate sorg tuh. umah aku takde susu pon. hahah. so, takleh nak minum susu. takleh nak ngantuk. dah pukul 1 plak. slalu time-time camni la hantu klua. eyh, bukan. slalu tengah malam. kan? hampeh. tetibe meremang plak. sape suruh aku sebut-sebut. dah, tuka topik. herm.. ape ek? kk, dah dpt. har, dah ilang plak. haorgh~! ape nak wat malam nih!! err.. pagi.. jap lagi kol 4 masuk subuh. hampeh la..

k r. aku nak g wat mende len plak. alang-alang dah macam penutup, aku post r entry nih. kang terdelete plak. okies. da~

wassalam...

No comments: