Thursday, July 26, 2007

hari ini hari aku!!! WAHAHAHAHA!!!

bismillah

okeh. kali ni aku nak cite pasal perjalanan hidup aku hari ni. one word. SERONOK. nak tau sebab pe? aa.. sambung bace :)

scene 1
timing : pagi, pukul 10 lebey
lokasi : dalam bilik aku, atas katil

henset berbunyik. ade orang call. aku terjage.
aku : sape la plak call nih. ngantok la.. (tengok jam) awal lagi.. kejap lagi la aku bangun.. (sambung tido)
bunyik bising kat bilik air. aku terjage lagi. tengok jam. pukul 11
aku : HAH! dah lambat! tak sempat dah ni! cincai je la!! (bergegas klua pegi jami'ah)

moral : sile MANDI sebelum pegi kelas


scene 2
timing : pukul 1.20
lokasi : dalam bas gonggok™, JUST

bas penuh dengan arab. padat. cuace panas yang melampau. aku pening.

pandang kanan. ade arab tengah usha pelik membe aku.
aku : (dalam hati) tak pernah tengok orang ke?
aku usha pelik mamat arab tuh. die terperasan
mamat arab : hai (muke macam nak cover. muke 10 qirsh)

aku toleh kiri. sesak dengan arab. berbulu. busuk. babun. justeru, arab = babun? kaddang-kaddang..

aku pandang depan. ade arab tengah pegang buku. buku fotostet. jami'ah buat ni. aku carik tajuk die. "list of anatomy lap". lap?
aku : (dalam hati) HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

moral : sile JANGAN datang Jordan kalau sayang Bahasa Inggeris anda


scene 3
timing : lepas isya'
lokasi : dalam teksi, area masjid fayha'


aku, aiman, syamil ngan marwan on the way balik dari masjid fayha'. cadangnye nak pegi tengok ceramah terbuke sorang calon pilihanraye. saje je tengok macam mane. tengok-tengok dah penuh. ramai sangan orang. tempatnye kecik je. balik la naik teksi. aku ngan marwan naik dulu. syamil ngan aiman tunggu depan sket.
drebar : (setelah diterjemah) tadi korang naik berdue je, aku kire 75qirsh (slalu 50qirsh pon bole dapat). tapi skang tambah lagi 2 orang, aku kire sedinar. sebab kire macam dah berhenti sekali. ni nak pegi tempat kedue plak.
aiman : ade plak. kitorg ni datang skali la. ade ke kire macam tu?!!
drebar : takde. tadi 2 orang je, aku kire lain. ni tambah lagi 2, lain kire
aiman : ok, takpe. kitorg turun, naik teksi lain.
marwan : dah dah. takpe, bia aku baya.

teksi pon jalan.
drebar : (dengan muke manis) ape pandangan korang pasal Jordan?
marwan : best. seronok. ade Petra
drebar : orang Jordan?
marwan : bagus. orang-orang Jordan baik-baik belaka
drebar : eleh, ko cakap main-main je kan?
marwan : takde la. aku cakap betul ni
drebar : cakap je ke, memang dari hati?
marwan : erm..
syamil : dari hati la. die ikhlas tu. hehe
drebar : (sambung senyum)

teksi benti kat traffic light, dekat duwar iskan.
syamil ngan aiman tengak rancak sembang-sembang kat belakang. bahasa melayu, of course.
drebar : menyememe memenye (mimik cakap melayu)
aiman : jangan buat macam tu. jage akhlak ko.
drebar : menyememe memenye (sambil berpaling ke belakang)
syamil : berenti la. aku tak suke. ko tumpu bawak kete. lampu nak ijau tu.
drebar : menyememe memenye
syamil : hang gila
kitorang tergelak
drebar : you hang gila
kitorang gelak lagi
drebar : menyememe memenye hang gila
aku : marwan, bagi sini sedinar ko. biar aku koyakkan. bagi die yang dah koyak-koyak. baru padan muke die
marwan : aku mane ade sedinar. aku ade 40qirsh je. pinjam duit ko dulu ek?
aku : sengal (sambil membelek-belek kocek, carik duit)
syamil : weyh, jom bla. tensen aku macam ni
aiman : jom jom
dengan tak semene-mene, kitorang bukak pintu, pastu blah. tengah-tengah traffic jam tuh. syamil lambai kat arab tadi. kitorang tros lintas jalan. tinggal drebar terpinga-pinga. lampu ijau. drebar terus pecut pastu bukak lampu hazard, tande nak benti.
aku : weyh, die nak parking tu
aiman : patah balik! lari!
aku, aiman ngan syamil lari. marwan terpinga-pinga. drebar klua teksi, tros kejar marwan.
drebar : weyh, baya
marwan : baya? jom jumpe polis. ko tipu kitorg! (sambil mintak tolong kat arab yang lalu-lalang)
drebar : polis? ok ok. baya 50qirsh je la
marwan seluk poket, bagi duit syiling yang die ade. tak cukup pon. drebar terkocoh-kocoh pegi balik kat teksi die. drebar blah

moral : JANGAN bagi muke sangat dekat arab nih. sile jangan biarkan kepale dipijak-pijak oleh diorg


tirai berlabuh

wassalam

No comments: