Saturday, January 20, 2007

me? or me parents? (slang cookie monster)

bismillah

hurm.. luse ade exam genetic.. macam2 penyakit genetic r korg jumpe kalau korg belajar subjek nih. Down syndrom, Trisomy, dan mende2 len yg sepatutnye aku dah hapal.. tapi tkpe r, aku dah penin bace.. skali skale nak jugak tgk blog nih updated.

kali nih nak cite pasal abah ngan mak aku. korg pon ade la jugak, kan. kalau tak korg takde r, secare saintifiknye. diorg 2-2 dokto. mungkin sbb tu jugak kot aku terdorong nak amik medic nih. mule2 mmg rase cam down syndrom je amik medic nih, sbb byk mende alah yg kene hapal.. tmbh2 lagi kat jordan nih, prof sume speaking campur2.. kalau campur bahse inggeris, melayu, jawe ke, bole la paham lagi.. ni tidak.. cakap bahse arab je byk. inggeris pon ade la jugak, tapi of course r berbau arab masam. pokoknye susah nak paham. sampai ade membe aku (dirahsiekan namenye), melenting ngan sorg dokto nih. punye la die meNINGGIkan suare die. gile biadap. naseb baek prof aku tu tak tengok citer si tanggang. maunye aku kawan ngan falafil ke, sanyurah (name2 makanan di sini) nnti..

sebenarnye aku terdetik nak tulis pasal parents aku sbb slalu aku terjebak dlm perbualan seperti di bawah :-

org asing : sape name?
aku : taufeq
org asing : taufeq?
aku : taufeq fauzan
org asing : oOOoo.. anak dr fauzan.. kim salam kat die ye..

aku pon tak tau nak feeling cmne. nak rase terkencing pon ade, sbb skang tgh musim sejuk. tapi basicly aku rase bangge r jugak org kenal abah aku. mak aku pon same. (bukan nak riak) secare tak langsung, aku termotivate jugak nak jadik cam parents aku. org lain kenal aku melalui anak aku..? tk kesah la. yg penting aku nak org kenal aku sbg AKU, bukan sebagai anak abah aku. korg pon mesti ade gak yg cmtu kan? ni r gamba abah ngan mak aku :-

eh silap. ni gamba atuk ngan opah aku kat Perak. diorg sehat lagi. balik M'sia nnti aku nak gi Perak jumpe diorg

aa.. ni r die. abah ngan mak aku. menten je. pernah skali aku gi kedai ngan mak aku. apek kedai tu tanye. "aloo kawan. itu lu munya akak ka?" aku pon jawab "apo kono la ko ni jang. mak aku tu!" apek tu reply "lho, kok muda bangat sih!". maka time2 tu jugak aku kembang sbb dpt mak mude. org len dpt mak TIRI mude

maybe most of us belajar or take certain subjek sbb parents kite suruh, kan? personally, aku lbh prefer nak amik engineering sbb otak aku ni dok pikir nombo2 je. mungkin sbb aku slalu kire belen slua ***** aku kot sblom doing laundry :p ape2 pon, aku letak sepenuh keyakinan kat parents aku yg lbh byk makan garam utk wat keputusan. lantakla org nak kate aku ni suke dok bwh ketiak mak aku ke (yg mane aku tak pernah, ye kengkawan), tapi aku lbh bahgie wat cmtu. maybe i'm a kind of person that prefer to make others hepi. tapi aku pon rase aku leh bawak medic nih (walaupun aku benci gile menghapal), n aku bole jadik dokto cam mak ngan abah aku.

sebenarnye aku dah takde modal dah ni. just nak bagi blog aku nih ade mende baru r selain jam besa warne biru kat atas tadi. k, tgh exam final nih. doa le byk2 ye. kalau aku jadik dokto, aku bagi MC free kat sume org :p

wassalam..

No comments: