Saturday, January 20, 2007

bundel.. bandel.. sebenarnye bundle

bismillah...

kikiki. mesti ade yg terkejut kan, ade post baru lg. padan muke. heh heh. ni saje je aku tulis byk2. org tue2 kate ape.. bekalan. ye r. lps ni mungkin aku lmbt lagi nak update. so, korg bace r dulu satu0satu ek. tapi kalau nak bace tros sume2 pon tkpe je. lantak korg la

kali nih aku nak cite sket camne aku survive kat tgh2 padang pasir Jordan nih. ye r. kat sini manede sungai, apatah lg air terjun dan taman tema air. barang2 pon mencanak mahal. naseb baek ade biasiswa. haa.. walaupon barang2 kat sini mahal, tapi bagi aku (dan kebanyakkan dak2 lelaki kat sini), kat sini ade satu je yg best bagi menampung kemahalan tersebut seperti perkara di atas. perkara tersebut adalah BUNDLE!!

sebenarnye org2 kat sini takde r tinggi sgt gaji die. elaun pon ntah diorg tau ke tak. bonus pon lg r. so, bagi sape2 yg nak pakai brg2 berjename mantap, berkulit asli, dan berbau hapak, sile la singgah ke bundle. kat sini setiap bandar (sbnrnye tkde r besar sgt pon. usha2 r kat google earth tu) ade bundle tersendiri dan selalunye bukak tiap2 ari. nak kate brg2 die lopek, tak jugak sbb ramai je yg jumpe slua jeans berjename levi's yg menjadi pujaan ramai. ade jugak kasut timberland yg sangat enak jika dibuat lesung batu. terdapat juga boot nike dan adidas yang tidak kurang lawanye. byk lagi r. kalau korg rajin gi bundle, macam2 bole jumpe. harge? dah namenye bundle. kalau sampai mencecah 10 dinar (lbh kurg 50 hengget), mmg letak tepi je dulu. sbb rupe2nye (wat muke terkejut jap) arab nih pandai!! wau!! terkejut aku!! die tau kite suke gi bundle, die letak harge tinggi. shaitonnirrojimlaknatullahi'alaikumajmain. akan tetapi, masyarakat melayu yg mmg dikenali ramai dgn lidah dan bibir yg manis, kerap kali berjaya mendapat harge terendah. kalah court's mammoth. aku sendri pernah beli baju sejuk (tebal beb, puas ati) ngan harge nus (0.5 dinar, ataupun 2 hengget setengah)

haa.. tapi kan. ade satu hari yg spesel sket bagi setiap bundle. kalau macam kat irbid nih, yg spesel die pagi sabtu sbb brg baru smpi. kalau kat amman plak (ibu negara Jordan), adelah ari jumaat. ade skali tu aku gi ngan 2 org membe aku usha2 bundle amman. ingatkn cam biase je. bile dah sampai, mak ai, terbelalak mate. stesen bas kat situ jadik medan bundle. aku sebenarnye takde nak carik ape pon. usha2 je, cuci mate. tapi aku beli r sket, selak pintu. hihi. klaka kan? pelik, tapi benar, ye kawan2. mmg frust r sbb aku dah pilih2 baju tetibe die double kan hargenye. skali lg, shaitonirrojimlaknatullahi'alaihimajma'in. aku tros letak balik, carik selak pintu (sebab umah aku baru kene pecah masuk tyme tu). pastu chau. kat bawah ni adelah gamba2nye.




hurm.. basically, org akan kate pakai baju bundle nih tkde standard. tapi lantak ape la org nak kate. asal aku hepi, cukup, ye tak? diorg nak kutuk2 pon, bukan dapat ape2. aku jugak yg untung, dapat baju sejuk tebal.. murah lagi.. nak idup, pandai2 r. ye tak?

k r, dah kot pasal bundle. lepas ni aku nak tulis pasal lawatan aku g spital ngan ladang haiwan lak.

wassalam

No comments: