Thursday, November 09, 2006

Lambat bangun!!!

bismillah..

seperti yang tertera kat tajuk tuh, aku telah bangun dengan lambat (semalam), di mana pada pagi tersebut (8 pagi) aku ade lab pathology kat U.. pukul 9 aku baru sikat rambut dan sampai kat U kul 9.45.. elok-elok aku masuk dalam lab, lecturer tuh tros amik kedatangan (ahaks!), pastu abes.. kire seolah-olah Tuhan nak selamatkan aku dari siraman 'hujan' lecturer dlm kelas, sambil menghadiri lecture :p n wat kesekelian kalinye aku selamat dari tindakan tatatertib pihak U (takde pon, saje nak bagi takut sket)

Mcm sblom nih, berikut dilampirkan gamba2 snapshot ari tersebut :


macam ni la lebih kurang 'highway PLUS' kat sini.. tak membosankan dan diliputi pokok2 yg rendang.. oh yeah, in arabic, you should pronounce it 'highway BLUS' ~ahaks. aku time nih tgh kejar kelas lab, tapi sempat tangkap gamba lg..

lepas abes klas lab tuh, aku pon gi r kat dewan kuliah, sbb lepas lab aku ade microbiology, pathology, ngan biostatistics.. rupe2nye ramai gile dak2 yg ponteng.. mungkin sebab diorg nak prepare utk exam pharmacology kot (ari ni), tapi aku tak kesal pon dtg kuliah sorg2. nampak rajin sket.. n nampak macam aku dah prepare utk exam.. hua hua hua.. peraturan kat sini senang je. kalau korg rase macam klas dibatalkan ari tuh, maka korg dibenarkan cuti tanpa gaji.. "as simple as that", bak kate sorg lecturer aku (dirahsiakan nama)


maka tanpa segan dan silu, aku pon duduk kat 1st row. slalunye kat area depan2 nih dak2 arab conquer. aa.. nih gamba salah seorang lecturer kat sini, lecturer pathology. satu trend rambut yg sangat fofular kat sini (esp di kalangan lecturer) adalah bertemakan 'semakin tengah, semakin nipis', lg bagus kalau terus takde, in other words, botak tengah ~ahaks


pastu lepas abis sume2 klas, aku pon balik r. aku nyer jadual ari2 balik kul 5, tapi kalau kat sini, kul 5 dah gelap dah, dah maghrib pun.. tapi aku tak kesah je, sbb malam2 r best nak jalan2, sejuk sket.. kat atas tu gamba pintu gerbang utama U aku.. kalau aku tau la cmni rupenye pintu gerbang yg slalu motivator dok sebut tuh, baek aku... (jeng jeng jeng! - lagu dlm cite p.ramlee bile ade adegan mengejut)


hurm.. yeah, pretty nice during night time, isn't it? satu lagi sebab aku suke jalan malam2 nih adalah segale kekotoran dan kehabukan padang pasir kat Jordan nih akan jadik invicible.. nampak lampu2 je.. seronok.. and by the time aku smpi pintu umah aku, otak aku dah tenang, dah lupe masalah2 ari tuh, sekaligus lupe ape yg aku belajar tadi..

so, for the time being, aku rase cukup dulu r stakat nih. rajin2 nnti aku post lagi. bukan ape, slalunye aku jadik rajin nih bile time2 exam :p .. macam2 aku wat (bajet ilangkan stress exam)..

wallahu a'lam

4 comments:

Anonymous said...

npe blog neh hambar??

Anonymous said...

nie blog br lg. rilex la si comot. hihihi...

muhammad taufeq said...

adeh.. menikam kalbu sungguh

Anonymous said...

ahaks...
rajinnnye..
oho candid gamba lecturer yer
repot kat die!!