Friday, March 02, 2007

duit ilang skali lagik..

bismillah...

seryesly, mmg tak sedar dah 2 bulan tak hapdet blog nih. skang kitorg tgh blaja hemolymphatic system, satu sistem dalam badan kite yg merangkumi darah dan lymph. blaja dari segi anatomi die, cmne yg normal, cmne yg tak normal, obat pe leh gune, dll. agak menarik gak r, so, mungkin sbb tu tak sedar mase berlalu ngan pantas.

hmm. pape pon, nak maklumkn kat korg ni, aku ilang duit lagi dlm JD180 (tuka la sendri duit m'sia brape). tapi yg kali ni laen sket. pintu umah aku tak kene kopak. barang2 len mmg tak kene. laptop ke, henset ke, bantal ke, deodoren ke, mahupun meje study aku. yg kene duit dalam dompet aku tu je. dompet pon tak amek. aku pon tak tau cmne leh kene. mungkin tyme aku tgh tido kot (sape2 yg pernah kejut aku tyme kat asrama dulu, sile wat bodo jap) sbb malam tu aku tak klua mane2, pastu tros tido, esoknye bile kat jamiah baru perasan. duit dah yilek.

aku tulis kat sini pon bukan sbb nak mintak bantuan derma mangsa banjir kat korg ataupun wat tabung kilat (cam kat skola dulu), tapi aku nak membukak mate korg terhadap 'budi baek' masyarakat kat sini. umah dak2 melayu mmg slalu je kene. mentang2 badan diorg besa cam kene penyakit elephantitis (sile search kat google), diorg wat kitorg kat sini macam... macam.. ntahla. aku pon tak tau. bukannye aku nih arab pon. mmg kalau aku dapat r sape yg punye angkare nih, aku pijak2 jari kelingking die. kalau kat sini mmg diorg pandang org lua nih tersangatla hine. macam roti di celah jari. (ade ke peribahse nih). kalau ade yg plan nak datang sini, takyah la. baek gi francisco ke, lembah beringin ke, starbuck ke.. ade la jugak pekdahnye.. (oh ye, bagi yg pro arab Jordan tuh, aku maksudkan kat sini bukan sume. KEBANYAKANNYER...)

bukannye aku nak menuduh tanpa usul periksa, tapi mmg dah pernah kene tangkap skali dah sorg mamat shiall ni (skang dah lepas balik). tyme ade sorg umah dak laki2 nih kene pecah, ade je yg nampak mamat shiall tu di kawasan kejadian, sengih2 cam kerang basi. tapi takkan r nak tangkap pastu nak belasah die je tak pasal2 kan? last2 bile check2, mmg ade sorg dak yg dok kat kawasan tu kene rampok. asalla tak hukum makan sampai mati je. tu r. kecik2 taknak mampos, besa2 menyusahkan org.

k r. aku pon cam dah malas nak memaki hamun lagi bangse tersebut. korg sambung r sendri kat umah masing2. homework. hehe. aku pon nak kene gi wat kutipan derme sempena kejadian2 pecah umah tersebut. mentang2la muke aku nih muke 2 hengget setengah..

wassalam

No comments: