Monday, January 14, 2008

Pergerakan Luluhawa

bismillah..

ingat lagi luluhawa tu ape? rasenye time geografi f4.. kalau tak silap la. pergerakan kerak bumi ke ape ntah. tak ingat jugak. ok. cukup untuk tajuk tersebut..

sebenarnye nak coret-coret sket pasal life skang. sudah tentu penonton di rumah tertanya-tanya keadaan di sini bukan? [mode ayat skematisma] sudahlah jarang menghantar mesej atau buah zaitun ke malaysia, blog pula tidak dijaga dan dikemaskini selalu. apakah masih hidup atau tidak empunya diri ini. apa masih belajar? atau sudah bekerja? atau mungkin sudah beranak-pinak jua? persoalan demi persoalan bertalu-talu tanpa dibalasi sebarang respons. namun apakan daya. andai kiranya kita berada di dalam satu daerah yang sama, mungkin jua boleh dijenguk sekali-sekala. tetapi hakikatnya kita dipisahkan oleh jurang kilometer dan perbezaan masa yang besar. mujur ada teknologi internet. mujur ada henset nokia model 6131. mujur ada pejabat pos di balad, berhampiran dengan bank standard chartered. sewajarnya jurang itu tidak menjadi hal. akan tetapi entiti itu jualah menjadi topeng alasan berselindung untuk aku tidak menghubungi kalian. mungkin kerana sibuk dengan duniaku sendiri? mungkin sibuk dengan timbunan buku-buku tebal yang menanti sekian masa untuk dilahap? mungkin jua aku sudah goyah menjunjung amanah? mungkin.. entah.. aku jua keliru..

amacam? paham tak ape yg aku tulis tadi? kalau tak paham, maksudnye KOMSAS aku still ok lagi. ngehehe.. [dah puas mengarut] ok r.. hmm.. bilik aku skang tengah kemas, baru je lipat baju-baja kelmarin. nampak lapang sket. seguk mate memandang. pastu aku skang dah stat pakai heater. bagi sape-sape yg tak tau heater kat jordan nih cmne, korg bayangkan je dapur gas kat dapur rumah korg tu, dalam bilik korg. skang nih tengah sejuk gile bangkong. macam dok dalam peti ais. tapi tkde bau belachan [tak tau la bilik org lain ade bau ke tak. ngeh ngeh ngeh]. pastu skang nih tengah final exam. tido 2-3 jam [serius, aku set alarm gune henset letak lagu linkin park. konfem bangun punye] pastu study macam gile. ntahla. sblom ni time study gile-gile time exam, slalu je terpikir 'alangkah manisnye kalau study dari awal..' pastu bile sampai final lagi, terpikir lagi cmtu.. kesal btol..

pastu pasal "inner" aku plak, aku rase macam agak stabil gak r.. ye la. dulu asek dok pikir pasal taeper je.. pastu skang ni bile dah lame-lame, rase macam ok sket.. ade plak kengkawan yg sporting lagi berdedikasi lagi bersopan-santun lagi berkaliber lagi.. dan lagi.. yang slalu back up dari blakang.. kengkadang dapat rase gak, peribahase 'a friend in need is a friend indeed' tu jauh mane betul die.. ade je kengkawan yg aku rase macam dah 'semacam' bile nampak aku.. ade yg dah tanak bertegur-sape.. kalau dulu kemain mesre lagi, tapi skang, kemain meseram aku tengok. takde la nak salahkan korg plak. mungkin korg pon sebok ngan study. mungkin sebok ngan urusan-urusan lain.. banyak je alasan kalau nak tulis sini, kan? anyway, aku rase bagi aku skang nih, better untuk tak mengharap sangat. aku pon dah malas nak jumpe ngan org yg malas nak jumpe aku. hentahlah. cemane nak jadik da'ie kan? iyola. tunggu aku setel study kat jordan nih, ngan kengkawan yg brape kerat yg tinggal, pastu nnti-nnti aku semangat la balik.. kot? ape-ape pun, aku rase happy skang :D

pastu ape lg ek.. huerm.. dah la tu dulu kot. ngantok plak. esok nak kene pulun pharma, pastu luse ade exam. pulun, exam, pulun, exam, pulun, exam, chottiii!!

wassalam..

No comments: