Thursday, August 14, 2008

updates~

bismillah...

herm. seminggu nih macam tak byk sgt wat pape. masih tunggu surat tawaran dari University Hasanuddin. baru nih pegi talk die. kat kedutaan indonesia. lepas tu pegi tgk kengkawan lain yg dah dpt surat tawaran wat visa. besa gile tempat menunggu die. rase macam dalam kapal hambe abdi~ anyway, aku akan start dari mule balik kat indonesia [1st year] sebab die kate result aku tak qualify. die kate setiap U patutnye bole ulang sekali je. bile fail lagi, kene kick out. tapi kat Jordan lain plak. ade yg dah mengulang 3 kali aku denga. sebab tu aku ni kire macam bukan lagi student medic. tak qualify sebab exceed tahun. kalau fail skali dulu aku tros balik kan lagi senang. haish. jordan, jordan...
oh ye, aku tak kesah sgt start tahun bape ke ape. aku cume takut jadik beban kat parents je. diorg kate ok, aku pon ok je.. tgk la nnti aku score 100 je~ jap lagi kene pegi beli baju utk orientasi. rase macam masuk skola..

baru nih naik eye of malaysia. tinggi gile! mule-mule naik ok la. pastu dah naik round ke-3, masing-masing mintak benti. bosan. adik kecik aku 2 org dalam tu senyap je. gayat kot~

tak pasti name tempat ni. abah yg drive. tau-tau dah sampai. tapi ade taman tasik. taman tasik titiwangse kot, bak kate lina~

ni hah. besa bukan? dewase RM15, kanak-kanak RM8. bawah 3 tahun, free. sape yg nak pegi lagi, sampai september kot ade. pastu diorg kate nak pegi melake plak~

view dari dalam. yg belah kiri tu palang-palang die. kitorg pegi malam. tak berape nampak sangat bandar KL. tapi kalau siang pon ade jerebu.. herm..

Kuala Lumpur~


pastu petang smalam kene pegi kedai moto. abah beli skuter utk sya. tapi aku yg kene bawak balik sebab sya kat Unisel. tinggal aku kat umah sorg yg bole amik. aku takde lesen + tak minat naik moto + tak pernah bawak moto = menggelabih maut~ dari meru pegi shah alam. ade la dalam 20menet. 1st aku nak bawak tu aku pusing-pusing kunci die. tak idup. 2-3 menet nampak aku terkial-kial camtu, tokei kedai moto datang. "lu pusing kunci sini kanan, lepas tu lu kasi picit ini sama itu brek" BROOMM!! hahah. malunye. aku try stat moto macam stat kete~

rase macam the dark knight sebab elok-elok aku pakai baju itam slua itam, die kasi helmet itam gak. nasib la moto putih. anyway, mule-mule bawak tu macam menggelabah gak. pastu lame sket, rase macam dah ok, rilek je. cume kadang tu cuak gile. ye la, rase macam vulnurable gile. jalan tar yg laju kat bawah kaki. kiri kanan ade kete. depan belakang pon ade kete. harap kat helmet je la. tapi kalau eksiden, badan sape nak jage? haish.. kalau tak perlu sangat, tak mau aku bawak moto jauh-jauh~

erm, ni la die motonye. suke la adik tu nanti nampak moto baru die nih~

okeh, rasenye sampai sini dulu. doa la aku punye surat tawaran sampai hari nih. kalau sempat leh tros wat visa. pastu setel. tinggal tunggu flight je~

wassalam...

No comments: